PRAGA przyjaciele z WRŚ 2018

Członkowie Stowarzyszenia Wycieczek Rowerowych Śląsk dnia 10-go maja wyruszyli na wyprawę kilkudniową do naszych sąsiadów, Czech do miasta Praga.

Wyjazd planowany był dość wcześnie bo zaraz po zeszłorocznej wyprawie do Wiednia (KLIK), odległość do pokonania to ponad 360 km, wyprawa podzielona została na trzy etapy jazdy, w pierwszym dniu pokonaliśmy odcinek Rybnik – Vidnava, nocleg w czeskiej miejscowości w starej kamienicy, jej widok zaparł nam lekko dech w piersiach, ale po zakwaterowaniu się i wejściu do wnętrza oddech złapaliśmy, warunki znakomite, drugi dzień wyprawy to pokonanie dystansu około 100 km, trasa bardzo ciężka bardzo duże podjazdy, do pokonania dwie przełęcze, ale udało się, wieczorem docieramy do miasta Ceska Skalica gdzie nocujemy w pięknym domku wielorodzinnym tutaj również warunki bardzo wygodne, kolejny trzeci i zarazem ostatni etap to etap najłatwiejszy, co prawda do pokonania najdłuższy dystans bo 140 km, ale w większości trasy to teren prosty z lekkimi wzniesieniami, tak więc lekko zmęczeni wieczorem meldujemy się w centrum miasta Praga.

GPX

Dzień kolejny (czwarty) to zwiedzanie miasta, zwiedzanie na pieszo, do dyspozycji mieliśmy metro z którego skorzystaliśmy. Zwiedzamy najbardziej znane i urokliwe miejsca miasta takie jak: Most Karola, Stare Miasto, Wieżę Petryńską oraz zwiedzamy też miasto nocą, kolejnego dnia nasza wyprawa, wycieczka dobiega końca i w godzinach południowych udajemy się na dworzec kolejowy, stamtąd już pociągiem do Bohumina. Pogoda jaka nam dopisywała przez te kilka dni można rzec była wyśmienita, mnóstwo słońca, trochę deszczyku, leki wiatr, który schładzał nas podczas wspinaczek na przełęcze.
Relację z wyprawy można tez zobaczyć na stronie LuKaS, oraz zapraszamy również do poczytania, jak to wyglądało w szczegółach na FB naszego kolegi Bartka